Autorius : Rimantas Morkūnas , r_imka@yahoo.com

Visiems vairuotojams pats nemaloniausias dalykas nutinkantis kelyje yra eismo įvykis. Taigi aptarsime , ką daryti įvykus „avarijai“. Pats svarbiausias dalykas , kad nebūtų sužeistųjų. Jeigu jų yra būtina kviesti ir greitają pagalba ir policiją. Jeigu sužeistųjų nėra , policija kviečiama tik tuo atveju jeigu vairuotojai nesutaria dėl kaltės. Nepamirškite , kad įvykis gali būti ir su vienu dalyviu (pavyzdžiui Jūs atsitrenkiate į siena ar stulpą.) , tuomet patartina žinoti savo KASKO draudimo slaygas , dauguma draudimo bendrovių taiko remonto sumos apribojimus , jeigu nėra policijos pažymos (deklaracija irgi tinka, jei dalyviai du). Tačiau automobilio savininkas nėra ekspertas ir tikrai žalos dydžio nenustatys. Taigi jeigu abejojate , kvieskite policiją. Jeigu vairuotojai sutaria dėl kaltės , pildykite deklaraciją . Neskubėkite , prie deklaracijos prisegamos pildymo taisyklės.

Atidžiai surašykite visus duomenis , sužymėkite varneles , atidžiai nubraižykite schemą , pažymėkite pažeidimus. Pasirašykite kur reikia , per vidurį apačioje pasirašo abu vairuotojai. Apčioje kraštuose tik kaltininkas.Jeigu turite galimybe nufotografuokite įvykį. Dar vienas patarimas , NESKUBĖKITE. Po to reikia pranešti kaltininko draudimo bendrovei , kad gautumėte žalos numerį (jis suteikimas tik automobilio savininkui arba įgaliotam asmeniui), jeigu esate kaltininkas privalote pranešti savo civilinės atsakomobės draudimo bendrovei apie įvykį. Registruodami žalą pagal KASKO draudimą skambinate į savo KASKO draudimą (civilinės atsakomybės ir KASKO draudimai gali būti skirtingose bendrovėse).Po to kai jau turite žalos numerį , galima tartis dėl apžiūros. Dauguma draudimo bendrovių apžiūrų nebevykdo , tai atlieka auto servisai. Paprastai sąrašus kur galima tlikti apžiūras daraudimo bendrovės pateikia. Tačiau jie yra tik rekomendacinio pobūdžio , kur remontuoti draudimo bendrovė gali nurodyti tik pagal KASKO (nes tai gali būti aprašyta sąlygose). Prieš vykdami į auto servisą būtinai pasiskambinkite ir rezervuokite laiką.Būtina turėti su savimi visus būtinus dokumentus (automobilio techninis pasas , deklaracija arba policijos pažyma (jeigu buvo pildyta), vairuotojo pažymėjimas.) Nuvykus į servisą pasakykite ko norėsite. Jeigu norite išmokos skaičiavimo , visus formalumus atliks servisas , tačiau pačia išmoka skaičiuos draudimo bendrovės ekspertai.Nepamirškite jeigu norite išmokos ji bus išmokama be PVM , suma su PVM apmokama tik remonto atveju (ne įmonėms). Remonto atveju servisas kurs sąmatą ir derins ją su draudimo bendrovės ekspertais. Išmokos atveju su Jumis susisieks draudimo bendrovė. Remonto atveju , servisas ieško detalių (jeigu jų reikia) ir derina su Jumis remonto laiką. Po remonto Jums privalo būti suteikiam garantija.Ji suteikiama pagal susitarimą su draudimo bendrove , tačiau minamali yra 6 mėnesiai.